dr. Hang-Yee Chan

 

  • Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
    Programmagroep: Persuasive Communication
  • Nieuwe Achtergracht 166
    1018 WV Amsterdam
  • h.y.chan@uva.nl

Naam: Dr. Hang-Yee Chan
PhD: 2019, Erasmus University Rotterdam
Promotor: Prof. Ale Smidts
Co-promotor(s): Dr. Maarten Boksem
MSc: 2014, École Normale Supérieure, Paris
Specialiteiten: consumentenneurowetenschap, neuraal mechanisme van overreding

Onderzoek: Het meten en begrijpen van hoe consumenten merken, producten en diensten ervaren is essentieel voor marketeers. De toepassing van methoden en inzichten uit de neurowetenschappen op het gebied van marketing, oftewel neuromarketing, kan bijdragen om gedachten en ervaringen van consumenten beter te kunnen doorgronden door direct hun hersenen te onderzoeken. In recente ontwikkelingen in neuroimaging wordt gebruik gemaakt van geavanceerde statistische technieken om hersenactiviteit te koppelen aan gedachten en gevoelens. Ik onderzoek hoe multivariate patroonherkenning (MVPA), toegepast op fMRI data, onderzoekers en marketeers de mogelijkheid kan geven om het brein van consumenten te doorgronden. De voordelen van deze aanpak zijn dat het onderzoekers in staat stelt om ook non-verbale ervaringen (bijv. visuele merk associaties) of kortstondige ervaringen (bijv. emotionele gevoelens) te onderzoeken.