Gepubliceerd op 12 september 2019 – Op donderdag 19 september organiseert EUCAM (European Centre for Monitoring Alcohol Marketing) samen met ACHC een conferentie genaamd ‘Digital Alcohol Marketing in the Spotlight’. Tijdens deze conferentie komen wetenschappers en beleidsmakers aan het woord over de invloed van digitale alcoholmarketing
op drinkgedrag van jongeren en hoe dit gereguleerd kan worden.
De ochtend staat in het teken van wetenschappelijke inzichten over de invloed van online alcohol marketing, en de middag behandelt mogelijke reguleringsmaatregelingen en de effecten hiervan. Sprekers zijn o.a., Dr. Rob Bovens (Tilburg University), Dr. Hanneke Hendriks (University of Amsterdam), Dr. Nathan Critchlow (University of Stirling), Dr. Joris van Hoof (Twente University), Dr. Carina Ferreira-Borges (WHO) en Aleksandra Kaczmarek (European Alcohol Policy Alliance).
De conferentie vindt plaats bij de afdeling Communicatiewetenschappen bij de Universiteit van Amsterdam, kamer C10.20, gebouw REC-C. Adres: Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam.
Aanmelding is verplicht, er zijn slechts beperkt plaatsen beschikbaar. Deelname kost 75 euro. Voor het gehele programma, zie hier.