Gepubliceerd op 25 september 2019 – Afgelopen donderdag 19 september organiseerde EUCAM (European Centre for Monitoring Alcohol Marketing) samen met ACHC een conferentie genaamd ‘Digital Alcohol Marketing in the Spotlight’. De conferentie vond plaats bij de afdeling Communicatiewetenschappen bij de Universiteit van Amsterdam.
Tijdens deze conferentie kwamen wetenschappers en beleidsmakers aan het woord over de invloed van digitale alcoholmarketing op drinkgedrag van jongeren en hoe dit gereguleerd kan worden. Sprekers waren o.a. Dr. Hanneke Hendriks (University of Amsterdam), Dr. Nathan Critchlow (University of Stirling), Alina Willoh (Twente University), Aleksandra Kaczmarek (European Alcohol Policy Alliance), Hanne Cecilie Widnes, (IOGT, Norway), en Emmi Kauppila (University of Helsinki, Finland).
De dag was een groot succes en werd zeer druk bezocht door meer dan 80 deelnemers uit heel Europa.
Wilt u meer informatie over de sprekers, of ontvangt u graag de Powerpoint-presentaties? Stuur dan een email naar Wim van Dalen (wvandalen@stap.nl).